Salgs- og leveringsbetingelser for EDZO

Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser er gældende for alle leverancer fra edzo.dk.

KUNDESERVICE

Du kan kontakte vores kundeservice døgnet rundt på mail@edzo.dk eller på telefon 91 25 30 19 i tidsrummet kl. 16-22 alle ugens dage.

BESTILLING

Når du har fundet de varer du ønsker og lagt dem i indkøbskurven skal du udfylde dine personlige oplysninger og kreditkortinformationer. Når handelsbetingelserne er accepteret og betalingen gennemført modtager du en ordrebekræftelse pr. mail.

PRISER

Alle priser på www.edzo.dk er opgivet i danske kroner inkl. 25% moms.
Vi tager forbehold for trykfejl, udsolgte varer, manglende levering, prisændringer samt portoforhøjelser.

BETALINGSFORMER

EDZO modtager betaling med følgende kreditkort: MasterCard, Maestro, Visa, Visa Electron, JCB og American Express.
Der er også mulighed for delbetaling med ViaBill eller AnyPay.

Ved betaling med kreditkort, reserverer vi beløbet for den ønskede vare samt forsendelse, på kortet. Reservationen ophæves, når varen afsendes og beløbet hæves. Ved annullering af ordren, bliver reservationen også ophævet.

Bemærk, at beløbet i visse tilfælde kan blive trukket på din konto, før varen afsendes fra EDZO. Dette sker i tilfælde, hvor der er tale om en specialtilpasset vare. Ellers vil beløbet først blive trukket på din konto, når varen er afsendt fra EDZO.

 

SIKKERHED VED ELEKTRONISK BETALING

EDZO krypterer alle dine kortoplysninger med den såkaldte SSL-løsning (Secure Socket Layer). Det betyder, at uvedkommende ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen med Nets. EDZO får hverken oplysninger om dit kortnummer eller kontonummer, men hæver beløbet fra din konto udelukkende på baggrund af et transaktionsnummer. Du kan finde flere oplysninger om sikkerheden ved elektronisk betaling hos Nets.

SIKRING MOD MISBRUG

Hvis du betaler med betalingskort på Internettet, hæfter du ikke for betalinger, der er sket ved, at andre uden din accept har brugt dit kortnummer på internettet. Du har ingen selvrisiko i tilfælde af, at dit kort bliver misbrugt i en netbutik, der benytter SSL-løsningen (Secure Socket Layer). Du har altid mulighed for at afvise en betaling, når du modtager din betalingsoversigt.

BANKOVERFØRSEL

Du kan også vælge at betale via bankoverførsel hos EDZO. Overfør ordrens totalbeløb til Vestjysk Bank, reg. nr. 7652, kontonr. 1276279.
VIGTIGT: Husk at påføre ordrenummer i bemærkningsfeltet, så vi kan se, hvilken ordre betalingen gælder for.
Varen bliver først sendt, når betalingen er registreret. Bemærk, at der ved bankoverførsel kan gå 1-2 hverdage, før vi kan registrere din indbetaling. Ved køb via bankoverførsel er varen kun reserveret, indtil betaling er registreret. Efter 7 bankdage annulleres ordren, såfremt vi ikke har modtaget betalingen.

FAKTURA/KVITTERING

Sammen med din bestilling modtager du en faktura på dine vare samt en kvittering på din betaling for dit køb hos EDZO. Denne faktura/kvittering er din dokumentation for, at du har købt varen hos EDZO.
Der tages forbehold for udsolgte varer og trykfejl.

FORTRYDELSESRET

Du har 30 dages returret på alle varer regnet fra den dag de modtages.
Hvis du vælger at fortryde et køb, skal du returnere varen intakt, ubrugt og i samme stand og mængde, som da du modtog den.
Returvarer skal emballeres forsvarligt, så de ikke går i stykker under forsendelsen. Når varen er modtaget retur og godkendt, refunderes købsprisen til din konto inden for få dage. Vi refunderer pengene til den konto, der er benyttet til købet. Omkostningerne for at returnere varen skal du selv afholde.

VIGTIGT! Send dine returvarer som forsikret pakkepost, så pakken kan spores hos Post Nord eller GLS, hvis der skulle opstå problemer under forsendelsen eller såfremt forsendelsen bortkommer.

Sender du pr. brev påtager du dig ansvaret for, at varen kommer retur. Forsvinder den under forsendelsen, kan vi ikke tilbagebetale dig beløbet for varen.

Bemærk, at vi ikke modtager post og pakker sendt pr. efterkrav.

RETURFORMULAR

Når varen sendes retur skal du anvende returformularen og vedlægge en kopi af din faktura.

RETURADRESSE VED FORTRYDELSE AF KØB

EDZO
Rolighedsvej 2
6920 Videbæk
CVR: 19760847

LEVERING OG TRANSPORT

Levering af varer fra EDZO anses for sket, når forbrugeren har fået varen udleveret.

EDZO sørger for levering med GLS, DAO365 eller PostNord. Den typiske leveringstid er 7-14 hverdage. Leveringstiden
kan i ferieperioder være forlænget. Du vil modtage besked pr. mail når din bestilling bliver afsendt.

Prisen for forsendelse starter fra 36,50 DKK. afhængig af vægt og størrelse.
Pakker leveres som standard til en pakkeshop i nærheden af dig. Du kan også vælge at få leveret på en erhvervsadresse
eller privat, mod en merpris.

RISIKO FOR VARERNE

Risikoen for varer købt af EDZO overgår til dig som forbruger på leveringstidspunktet.

REKLAMATION

Der ydes 2 års reklamationsret på varer købt hos EDZO. Det betyder at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen – afhængig af den konkrete situation. Forudsætningen herfor er at reklamationen er berettiget.
Reklamationsretten dækker således ikke forkert håndtering, fejlagtig brug eller groft misbrug af varen. Reklamationsretten bortfalder således såfremt du bruger varen på en måde der helt åbenbart forringer varens salgsværdi væsentligt.

Vi beder dig reklamere inden for rimelig tid efter du har konstateret en fejl/mangel. Reklamation over fejl og mangler, som bør opdages ved sædvanlig undersøgelse af varen, skal meddeles EDZO inden for 2 måneder efter fejlen/manglen er konstateret. Send os en mail på mail@edzo.dk.

Vigtigt – kontakt os inden du fremsender din reklamationsvare. I forbindelse med berettigede reklamationssager afholder EDZO returneringsomkostningerne.

RETURADRESSE VED REKLAMATIONER

EDZO
Rolighedsvej 2
6920 Videbæk

Bemærk venligst, at vi ikke modtager post og pakker sendt pr. efterkrav.
Når varen sendes retur, skal du vedlægge en kopi af din faktura. Ved kreditering tilbageføres beløbet til den konto, beløbet blev hævet på.

OMBYTNING AF VARER

Hvis du skal have byttet en varer til en anden skal du selv afholde omkostningerne til returneringen. Vi sender den nye vare fragtfri til dig.

KLAGEMULIGHEDER

En klage over en vare købt hos os kan indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her – http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse mail@edzo.dk.